7 Aralık 2017 Perşembe

Filipe Luis & Galatasaray, hala mantığıma oturmayan noktalar var


Hala mantığıma oturmayan noktalar var. Atletico Madrid'in Ocak ayında transfer tahtası açılacak ama Filipe Luis onlar adına önemli bir futbolcu. Sezon sonu olsa bir derece diyeyim, Ocak ayında ondan vazgeçiyor olmaları benim için sürpriz olur. Haftalardır dillendiriliyor bu konu, Galatasaray'ın Filipe Luis'le ilgilendiği, hatta anlaşmaya yakın olduğu. Hastasıyız, çok büyük transfer olur da gerçekleşirse sürpriz gözüyle bakacağım.

32 yaşına geldi, kariyerine baktığımızda da bir doymuşluk olabilir, düşüncesini bilmiyorum. 3 milyon avro gibi bir yıllık ücret deniyor, bunu 3 yıla vursak ciddi rakam. Zaten bu tarz bir futbolcu burayı düşünüyorsa önceliği para olacak. Atletico Madrid'e takılıyor kafam, önüne bir isim alsalar dahi onlar adına rotasyonlarının garanti parçası. Juventus Asamoah'ı bu sebepten bırakmıyor, Filipe Luis'den vazgeçiliyor olması beni şaşırtır.

Galatasaray'ın önceliği Asamoah, bu bilinen bir gerçek. Yaz dönemi istedik, hala istemeye devam ediyoruz. Ocak ayı olmasa gelecek yaz, bu transfer için şartlar zorlanmaya devam edecektir. Yalnız bir sol bek gerekliliği var, Asamoah gelecek yaz gelecek denilerek bu sezonu çöpe atamayız. Bu isim Filipe Luis gibi iddialı bir isim mi olur bilmem, geçici bir çözüm de ihtimal dahili olabilirdi. Filipe Luis o pozisyon için fazlasıyla iddialı, büyük bir transfer.

İkisini kıyaslamıyorum, farklı futbolcular. Filipe Luis'i sol bek pozisyonunda Asamoah'ın önüne yazarım, Dünya'nın en iyi sol beklerinden biri. Asamoah'ın farkı birçok pozisyonda oynayabilmesi ve Filipe Luis'e oranla 4 yaş daha genç olması. İkisini bir arada düşünmek mümkün, Asamoah'ı asıl pozisyonu olan orta sahada düşünmek. Asamoah'dan vazgeçiliyor gibi algılanmasın, en azından böyle düşünülmesin.

Mariano / Filipe Luis bekleri seviyeyi başka noktaya taşıyor. Geriden oyun kurmakta zorlanıyor, o işi sağ tarafa yıktığımızda da Mariano'nun yükü büyüyor. Soldan da gelebilmek, orayı dengelemek gerekli. Filipe Luis'in pas ve teknik özelliği yüksek, geriden oyun kurma noktasında hem dengeyi sağlar hem de Fernando'nun performansını yükseltiriz. İdeal 8 numaramız yok, oraya Belhanda'nın çekilmesi gerektiğini düşünüyorum ama bu durumda gerek de kalmayabilir.

Bilmiyorum, belki de oyalama taktiğidir. Böyle bir ismi gündeme atmak ve eleştirilerden, tepkiden biraz olsun kurtulmak. Filipe Luis'in heyecanı büyük olur ve belli ki girişim var. Bir süredir konuşuluyor, ne kadar gelmez desek bile haberler fazlasıyla iddialı. Bir şey daha diyeyim, bu transferin gerçekleşmesi durumunda Arda Turan'ın da Galatasaray'a geleceğini düşünüyorum. Eminim ki bu durumda Arda Turan üzerinden "gelmesin" yorumları da diner..

12 yorum:

  1. Asamoah sonuna kadar zorlanıp olmazsa filipe luise donulmeli gelecekse bile... yabanci kontenjaninin tekrar azaltilacagi ihtimalinin de olduğunu düşünürsek yaşı ititbari ileilr daha sonra filipe luis i göndermek zorunda kalabiliriz. Riera da cok iyiydi sol bekte ama gonderdik adami sirf yabancı kontenjani sebebiyle... kalitesine sol bekte sayili futbolculardan olmasina itirazim yok ama once asamoah derdim ben... hatta su belirsizlikte sezon sonuna kadar idare edecek bir bek asamoahtan sonra ikinci plan olmali...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filipe Luis dediğimiz isim bugün Dünya'nın en iyi 5 sol bekinden biri belki. Böyle bir isme yaş ya da başka bir algı kuramam, gelsin derim.

      Sil
  2. Bence bu transfer hamlesi kesinlikle Arda kaynaklı, Atleticomadrid günlerinden beri Felipe louis in arda nın en yakın arkadaşı olduğunu bilmeyen yok! Arda kesinlikle o işi bana bırakın ben hallederim deyip bu sürecin içine dahil olmuştur! Arda zaten oldum olası bu kanka işlerini çok sever! Serdar özkan ın transferi ya da aydın yılmaz ın bu kadar sene galatasaray dan kontrat almasının sebebi kankalık olayı olduğunu düşünüyorum! Piyasa da o kadar solbek varken birden gündeme Felipe louis in çıkması kesinlikle tesadüf değil! Fakat arda transferide felipe louis transferide iki ucu keskin bıçak! İkisi de gelir başarılı olursa bu transfer bir süre sonra kesinlikle Arda ya bağlanacak ardayı daha da yüceltecekler zaten kötü olursa o da arda ya bağlanıp medyada arda yı daha da gömecekler!! Benim şahsi tercihim bu sebeplerden dolayı hala Asamoah ama bekleyip göreceğiz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de içime doğan bu, böyle bir şeye sanırım hayır da diyemeyeceğim.

      Sil
  3. 4.5 versek juve verir zaten. asamoah varken bu adamı almak intihar etmek demektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4.5 vermeyiz sözleşmesi sezon sonunda bitecek bir isme..

      Sil
    2. 32'lik adam yerine senelerce faydalı olacak birine vermektir esas mantıklı olan.

      Sil
    3. Bir yanlışın var ki Filipe Luis Atletico'da. Sen Asamoah yorumu yaptın, hatlar karıştı.

      Sil
    4. hayır. ben diyorum ki 4 küsür vermeyi kafaya koyduysak birine bu isim asamoah olmalı. filipe gelirse "e adam aldık artık" der asamoah'tan vazgeçerler zira.

      Sil
    5. Bırakmaz Juve, para ile işi yok çünkü. Alternatif bulmadan Asamoah'ı bırakmazlar.

      Sil
  4. Bence sadece Asamoah transferi yeter. Yabancı sayısı düşecek diye bir şey düşünürken pek mantıklı hamle olmaz. Bana göre Asamoah transferi ile birlikte bize bir 8 numara ve sağ açık oyuncusu yeterli.
    Yine diyorum yaş ortalamasını düşürmemiz gerek. Filipe Luis çok kaliteli olsada bu yaşta almak mantıklı değil. Zaten ucuza gelmeyecektir. Asamoah ı aldıktan sonra bir tane daha sol beke yüksek para dökmek ne kadar mantıklıdır topluma bırakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sol bek alsan, Asamoah'ı da orta sahada kullansan :) Sağ açık gereksiz, Feghouli gibi bir ismin varken. Aksine sol lazım.

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir