19 Eylül 2017 Salı

PES 2018'i çok beğendim, oynadığım en iyi PES oyunu dahi olabilir


Eskiden oyunlarla aram iyiydi, yıllar geçtikçe bunu azalttım. Dipsiz bir kuyu oldu, işin içine bu denli girersem bir daha çıkamam. Bu yüzden de belli başlı oyunları oynuyorum, en azından kendimi sınırlayarak. FM veya PES buna örnek, her yıl düzenli olarak takip etmeye çalışırım ama onların dahi çok içine giremiyorum.

FM 14'de takıldım mesela, 15 veya 17'i de oynamama rağmen 14'ün verdiği keyfi bir daha alamadım. Tabii bunun da geçmişi var, CM 00-01, 01-02 ya da 4 dönemlerine girmiyorum bile. Neden alışamadığı da bilmiyorum, oyunun arayüzü kaynaklı belki de. 14'den sonra değişti, devamında ben koptum. 17'i satın aldım, birkaç kez denedim ama yapamadım. 18 çıktığında bir daha deneriz, Galatasaray'ın bu kadrosu oyun için heyecanlandırıyor.

PES'e gelirsek, onunla da eski bir mazim var. PES 13 de dahil olmak üzere düzenli şekilde her yıl takip ettiğim ve oynadığım bir oyundu. PES 13'ün de yeri ayrıdır bu arada, çok keyifli bir oyundu. Sonrasında koptum, bunun da nedeni eski bilgisayarım. PES 16'ya kadar verdiğim bir ara var, yeni bilgisayarın ardından PES 16'yı 2 yıl oynadım. Benim için keyifli oyundu, PES 17'i o kadar sevmedim mesela. Galatasaray'ın olmaması da cabası.

Lisans problemlerine alıştım artık, çok takılmıyorum. En azından Real Madrid, Juventus, Bayern Münih gibi takımların lisansı olsaydı diyorum ama Pes bu, yapacak bir şey yok. Bayern Münih 2 yıldır komple yok gerçi, o da ayrı hikaye. En azından Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş üçü bir arada oyunda, bu da bir şey. Türk Milli Takım'ı da lisanslı şekilde oyunda, 2017'de böyle değildi.

Geçenlerde niyet ettim ve PES 18'i satın aldım. Bir hayal kırıklığım oldu, o da bilgisayarım yönünden. Donanıma güveniyordum, oyunu rahat oynarım diye düşündüm ama öyle olmadı. İşlemci tarafından sıkıntı çıktı, biraz düşük kaldı. Onun da özelliğini paylaşayım;


Bu da kasma problemini getirdi, 2 gündür hangi özelliklerle daha iyi oynarım diye arayıştaydım. 30 fps'e çektim, oyunun özelliklerinden kıstım ama fayda etmedi, problem vardı. Bir de oyuna girerken verdiği hata vardı, video kartıyla alakalı. Bugün bir güncelleme geldi neyse ki, o hatadan kurtulduk, fps problemi de aşıldı, en azından o kadar kasmıyor. 30 fps'e çektim oyunu ama yüksek ayarlarda oynuyorum, gayet güzel görünüyor.

Oyun çok iyi bu arada, oynadığım en iyi PES dahi olabilir. Geçmişe oranla biraz daha ağırlaşmış oyun, bu anlamda Fifa'ya yaklaşmak istemişler. Fifa varken neden PES oynuyorsun demeyin, klasik adamım ben, böyle alışmışım. Pes'den keyif alıyorum, her türlü sıkıntısına rağmen. Fifa'yı 99'da bıraktım, onun da keyfi ayrıydı mesela. 

Oyunlarla alakalı bir adam olmadığım için çok fazla yorum yapamıyorum. Şu şöyle, bu böyle gibisinden yorumları yapacak kişi ben değilim. Benim yazdığım bir ön izlenim olur, o da oyunun iyi olduğu. PES'in hızlı, haldır haldır giden bir temposu olurdu, şimdi biraz daha yavaşladı, gerçekliğe yaklaşmışlar. Topu aldığında kaleye doğru koşmadığın, pasa yöneldiğin, düşündüğün bir görüntüsü var. Kaleciler çok gelişmiş, bu da bir detay, pas hassasiyeti güzel ama şut hassasiyeti önceden daha iyiydi sanki.

2 yorum:

  1. İşlemci U serisi olduğu için yüksek işlem isteyen işlerde yeterli performans vermez abi. M yada HQ lar otomatik olarak overclock yapabiliyorlar.
    U serisi daha portatif (sarj süresi vs saglıyor) ürünler icin varlar, oyun icin tasarlanmadığı icin yüksek islemci isteyenlerde zorlanabiliyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kısmı hiç bilmiyorum, teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir