28 Eylül 2016 Çarşamba

Son 3 Yılın Şampiyonu 3. Turdan Başlıyor, Statüye Sevgilerle


En son burada bırakmıştık, son 3 sezonda olduğu gibi Statü çok ilginç ama, lig sıralamasından yola çıkılıyor ve kupayı kim kazanmış, ne yapmış üzerinden bakılmıyor. Geçen sezonun kupa şampiyonu Galatasaray, son 3 yılda da olduğu gibi ama geçen sezonu 6. bitirdiği için 3. turdan başlıyor, bir de bunun gruplar öncesi 4. turu olacak tabii. Ligi ilk 5'de bitirenler ise direkt gruplarda. Maksat ise büyükleri mümkün olduğunca birbirinden uzak tutmak. Çeyrek finallerde bile karşılaşmasınlar diye ellerinden geleni yapıyorlar diyebilirim, geçtiğimiz sezonlarda da yazdım bunu. Anlamsız bir statü, oysa bu kupaların güzelliği sürprizlerinde yatar, sürpriz bir takım yarı finale kadar yürür mesela. Ama bunun yolu da her takımı 1. veya en kötü 2. turdan kupaya başlatmak ve maçları tek maça indirmekten geçiyor. Almanya'nın sistemi en güzel örnek mesela ama bizde ise ne kadar maç o kadar iyi mantığı ve bunun yanında büyükler dediğimiz takımların da mümkün olduğunda yarı final veya finallerde karşılaşması. Neyse, 3. turda rakibimiz Dersimspor. Ben deplasmanda oynamayı isterdim, kura öncesi de düşüncem Galatasaray'ı izlemeye hasret şehirlere gitmekti. Dersimspor da o takımlardan biriydi ama TT Arena'da oynayacağız. Pozitif yanı şu olabilir, zor şartlar ve zeminler altında değiliz, sakatlık riskini düşürüyoruz ama ben yine de deplasman isterdim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir