21 Mayıs 2017 Pazar

Eleştiriyorum ama son haftaların da hakkını vermeliyim


İstatistikleri OptaCan 'dan aldığımı belirterek başlayayım. Sneijder'i deli gibi eleştiriyorum, transfer döneminde yolların ayrılması gerektiğinin de altını tekrar çiziyorum. Kararım değişmedi, Gol / asist anlamında Süper Lig'deki en iyi sezonunu yaşamasına rağmen etkinliğinin 2013 - 2014 veya 2014 - 2015 sezonlarının gerisinde olduğunu söylemem lazım. O sezonlarda büyük maçları kazandıran, gelen kupaların veya başarıların altında imzası olan bir Sneijder izliyorduk. Bu sezon ise gol veya asistleri belli maçlar etrafında kümelenmiş bir Sneijder var.

Yine de hakkını vermem lazım, son maçlarda kendine gelmiş, daha coşkulu oynayan bir Sneijder izliyoruz. Kasımpaşa karşısında belki kaybettik ama isyan eden isimlerden biriydi, Gaziantepspor maçında attığı frikikle 3 puanı kazandırdı, Osmanlıspor karşısında ise müthiş bir futbol oynadı. Sneijder'in son sezonlarda fizik anlamında yetersizliğinden bahsediyoruz, kilolarından, buna bağlı seri hareket edememesinden. Sneijder'in topla çabukluğu, seri karar vermesi her şeyi, bunu kaybedince geriye bir şey kalmıyordu. 2 senedir yaşadığı sorun bundan kaynaklı.

Tudor'un Sneijder'i kenara aldığı dönem bir yorum yapmıştım, "Sneijder Tudor'a biat ederse Galatasaray'ı ihya eder" diye. Biattan kasıt şu, daha iyi çalışması ve Tudor'un istediği tempoya erişmesi. Galatasaray'ın Sneijder'den daha iyi bir 10 numara alamayacağını ben de biliyorum ama Tudor'un Sneijder'i kenara alması da doğru karardı. Josue ön plana çıkmıştı mesela, çünkü seriydi, daha hızlı hareket ediyordu ve temposu vardı. Sneijder ise son 3 maça kadar bu tempoya cevap veremedi, kenara alındığında da memnuniyetsizlik dile getirildi. 

Benim fikrim değişmedi, yolların ayrılması gerektiğini düşünüyorum ama kalacaksa bile kendisine daha iyi bakmalı, çok çalışmalı. Öyle bir futbolcu ki şu halinde bile onun atabileceği pasları atacak çok fazla futbolcu yok. Ceza sahası içine öyle ani toplar bırakıyor ki bunu daha algılayabilecek bir hücum hattımız olsa belki bu asist rakamını çok daha yukarı taşıyacaktı. Oyun aklını okuyabiliyoruz ama oyun içinde ne yaptığı mesele. Son 3 maçtır mücadelesini, çabasını görüyorum, bu devam etmeli.

Sneijder, Süper Lig'de sahaya çıktığı son 10 maçta 13 gole katkıda bulunmuş mesela, 4 gol 9 asist. Ayrıca Galatasaray'ın son 7 golünün 5'inde yine Sneijder katkısı var, 3 gol 2 asist. Şu da genel bir detay, Galatasaray'ın attığı son 7 golün 5'i ceza sahası dışından gelmiş. Bu da hücum organizasyonu noktasında sorun aslında, ceza sahası içinde hiç etkin değiliz, özellikle Podolski'nin oynadığı maçlarda. Bireysel silahlar ön plana çıkıyor, son haftalarda Sneijder'in çıktığı gibi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir