2 Mart 2017 Perşembe

Yeni sezonda Chedjou'dan daha iyisi gelebilir mi bu rotasyona?


Chedjou konusunda büyük gelgitler yaşadığımız doğrudur. Sezona kötü girdi, kötü devam etti. Ben bunu istediği "yeni sözleşme" durumuna bağlıyordum ama nedenini tam olarak bilmiyorum. Bilmeme durumum da yeni başladı, Tudor'un Galatasaray'ın başında çıktığı 2 maçta Chedjou'nun stoper olarak gösterdiği performans sonrasında.

İyi kazanıyor, sezon sonunda sözleşmesi bitiyor derken gitmesi gerektiğini sürekli yazdım. Ben böyle bir çıkış beklemiyordum bu arada, hakkını vermem lazım. Chedjou konusunda yanılgım büyük, kalite anlamında mevcut stoper rotasyonunun elbette en iyisiydi ama içinde bulunduğu hal anlamında en gerilerde olduğunu düşünüyordum. Oysa ki o noktada da en iyisiymiş, bunu görüyoruz.

E bu adam neden kadro dışı kaldı o vakit. Hadi kadro dışı kaldı, neden geri döndürüldü ama geri döndürülmesine rağmen Riekerink kendisine forma vermedi? Anlamadığım, bilmediğim konular, çok fazla da üzerinde durmaya gerek yok galiba. Önümüze bakalım ama dediğim gibi, Chedjou konusunda büyük yanıldığımı itiraf etmem lazım.

Tudor'la devam edeceğimizi düşünerek soruyorum bu soruyu. Chedjou'nun sezon sonunda sözleşmesi bitiyor ve yıllık ücretini 1.2 milyon avro'lara çekip, kendisiyle en fazla 2 yıl daha sözleşme yeniler miydiniz? Bunu twitter'da sordum ve 1000'in üzerinde oy geldi. Yüzde 65'lik kesimin cevabı da evet oldu.

2 maçtan karar zor, Chedjou istikrarsızlığı ile nam salmış bir isim. Antalyaspor maçını bakarsınız Chedjou'nun yapacağı bir hata yakar, geçmişte gördük örneklerini. Mevcut stoperler arasında en iyisi olduğu doğrudur ama bu her şeye rağmen Galatasaray'ın stoperde kalite durumunu anlatır. Ama Tudor'la da Chedjou'nun kıpırdanma yaşadığı, 2 maçtır iyi işler yaptığı doğrudur. Özellikle 3'lü savunma düzeninde fazlasıyla iyi buldum, uzun zamanın ardından fark yarattı.

Daha iyisini alabilir miyiz bilmiyorum, mesele bu aslında. Yeni sezonda da Tudor'la devam edip, 3'lü mü oynayacağız, görmek lazım. Yukarıda bahsettiğim şartlarla Chedjou'nun kalması çok da kötü bir karar olmayabilir. Chedjou'nun da bu şartlarla kalmayı kabul edeceğini düşünüyorum, daha iyisini herhangi bir takımda bulamayacağı için. Galatasaray adına soru ise, Chedjou'dan iyisi gelebilir mi bu rotasyona?

2 yorum:

  1. Kalite konusunda super lig de oyanayan stoperler arasinda belki de en iyisi Chedjou... Ayagi bu kadar temiz, yeri gelince bir vucut calimi ile adam eksilten, uzun orta acabilen, noktaya pas yollayan, ve atlet baska stoper var mi bilmiyorum... Devamlilik konusuna gelirsek bence oyuncuyu oynatip oynatamak teknik direktorun huneri... Serdar Aziz'in yillik 2 aldigi takimda ben Chedjou olsam 1.2 ye imza atarmiyim, atmam. Chedjou'da atmamali. Ne zaman defans hattinin genele 1.2 ye ceker magaslarini Chedjou'da ceker. Bence daha iyiside gelsede, Chedjou takimda kalmali,... umarim Tudor faydalanabilir. Keza bu sene yapilan iki stoper transferide bos.

    YanıtlaSil
  2. Günahıyla-sevabıyla Chedjou bu ligin en komplike stoperi. Onun atabileceği pasları atabilecek defans oyuncusu yok. Hatta orta saha sayısı bile az. Kendisinin müthiş bir oyun görüşü var, defanstan çok güzel top çıkartabiliyor, tam bir büyük takım stoperi. Ama bütün bunların yanında çok büyük bir sorunu var kendisinin: Konsantrasyon. Bir defans oyuncusunun en ufak bir oyundan kopma anı ne yazık ki golü getirir. Chedjou'da da bu sorun oldukça var. Kendisine inanmak, onu sürekli oyunun içinde tutmak bir Tudor'un önemli görevlerinden biri olmalı.

    YanıtlaSil

 

Tüm Telif Hakları Sportif Cümleler 'e Aittir © 2009 -- Blogger Tarafından Desteklenmektedir